Швидкість велосипеда

Ще з дитинства мене, з друзями, захоплювала ідея визначення швидкості, з якою ми ганяли на наших велосипедах. Але такі часи були, що спідометр не на кожному мопеді був, що вже казати про велокомп'ютери...
Вже в юності, коли нам було років по 15-17 і ми могли їздити на мотоциклах, то пам'ятаю, що мій друг їхав на своєму "Мінчаку", а я за ним максимально вижимав на батьковій «Україні» — гарний велосипед був, ще десь з 70-х зберігся, надійний, надзвичайно легкий у ході ...нові моделі вже зовсім не такої якості, — так от, тоді мені вдалося викрутити близько 40 км/годину ...але ж ви знаєте, що спідометри «совкових» мотоциклів мали досить відносну точність і я трохи сумніваюсь, що то були дійсно 40 км/год.

Тому питання реальної швидкості, завжди залишалося відкритим. Коли я їхав на відому мені відстань, я заміряв час і потім визначав приблизну швидкість, з якою я проїхав дистанцію, звісно це були досить відносні показники. А після появи якісних сучасних багатошвидкісних велосипедів, і відповідно електронних велокомпьютерів, я не раз заглядав на велофоруми, бажаючи дізнатись розповіді інших велосипедістів про свої спостереження в даній темі. Але, загалом, як рибак хвалиться розмірами спійманої риби, так, я помітив, і багато велосипедистів «трохи» перебільшують свої досягнення у швидкості :) видаючи щось на зразок «...та я з гори як дав 65-70...» ...а ще якщо і вітер добряче підпихає в спину, а на тобі ще й куртка як вітрило... то хоч прямо на олімпійські змагання :)))

Тож коли в мене з'явився сучасний велосипед, я нарешті реалізував свою дитячу мрію — купив один з найкращих велокомпьютерів (який, доречі, ідеально влився в дизайн самого велосипеда) і задовільнив свою зацікавленість у визначенні швидкості. Саме цими спостереженнями, я хочу поділитися з вами — не з гори, не на вітрилах за вітром, і не на прив'язі до мопеда свого товариша :) а реальними, адекватно оціненими показниками, за якими я спостерігав на протязі двох сезонів прогулянок на своєму 7Seventy.


Максимальна швидкість, на яку мені вдавалось розігнатися на своєму велосипеді, становила 47,2 км/годину і тримати цю швидкість я зміг лише на короткій дистанції — близько двох кварталів. А от до 42 км я запросто можу розігнати велосипед, в умовах нормального асфальтового покриття, або добре вкатаної рівної грунтової дороги. Але теж, довго тримати таку швидкість складно.
По місту діапазон моєї швидкості приблизно від 22 до 35 км ...інколи трохи вище 40 км/год. Але знову ж, все що вище 30 км на годину — це короткі дистанції, між кварталами, світлофорами, перехрестями. В місті є можливість тримати швидкість у вищому діапазоні, так як є можливість відпочивати між швидкісними ривками.
При поїздках поза містом, на дальні дистанції і при безперервному педалюванні, для мене комфортною є швидкість в 25-27 км/год. А от якщо трохи підняти, до 30 км, то вже починаю відчутно втомлюватись ...хоча здавалося б різниця всього в кілька кілометрів.
Коли ми їздимо разом, з дружиною і сином, наша швидкість становить від 12 до 18 км/год (в середньому 15). Хоча мій малий в 6 років, на своєму велосипеді вижимав до 22 км по рівній дорозі :)
Доречі, я помітив, що приблизно до 20 км/год практично не потієш ...щоправда, коли я їзджу сам, в мене так не виходить — постійно прилітаю в мокрій футболці :)

Ось такі вам статистичні дані, перевірені на сучасному обладнанні та власному досвіді :)

Звичайно, має значення велосипедист, велосипед, стан дороги і погодні умови. Наприклад один з моїх друзів полюбляє практичні хазяйновиті велосипеди на зразок «України» і в нього встановлений якийсь ексклюзивний спідометр механічного типу (ніколи раніше таких не бачив) ...то він розповідав, що зміг викрутити на своєму велосипеді до 27 від сили. Чемпіонські дані, наскільки я пам'ятаю, 49 км/годину на шосейному велосипеді і спортсмен зміг втримувати цю швидкість близько цілої години! Це, доречі, дуже важливий показник — який час велосипедист може тримати швидкість (це як 100-метрівка і марафон).

А от коли летиш зі спуску, вітер свистить у вуха і здається, що там вже далеко за 50... зазвичай це швидкість лише близько 35 км/годину :) Дійсно, після 30-35 км, вже починається боротьба з вітром, навіть у тиху погоду.

Що ж, на сьогодні все :) ...я сподіваюсь, що якщо ви ще не маєте свого велокомпьютера, але вам теж цікава швидкість ваших досягнень, то моя розповідь буде для вас цікавою і корисною.

Comments

rehvid said…
Nice post! Thanks
koduleht said…
Nice post!
Monaco Felice said…
Thanks for the comments!